Saturday 18 June 2011

Berbudi kepada tanah

                                                     Assalamualaikum...

Kat luar umah skunk ni hujan renyai2, membuatkan diriku terasa maou TIDUR ajew...terasa diri ini mau menyelimutkan diri diatas katil...hehehe... yup!!!berbalik pd entry cheq, tengahari tadi ak bersemangat giler amek cangkul tuk buat batas..buat apew???bercucuk tanam la der~~...ngok ngek betoi..xkan nk pukul owang kowt..heee..(aku bukanlah seorang GENGSTER okeh!!!)


Aku xtau semangat ni come from WHERE...aku rase nak berbakti pd TANAH pulak..my mom said::nuh, g panggil KEH (jentolak) NANE (menanam) denuh...(sambil menuding jari kat tanah abah ak...)..aku senyum ja...i said lam ati::aku uat 3 batas yang PENDEK ni pom ase sakit urat saraf aku...ni kan pula sebesar PETAK SAWAH..jenuh la den...auuuoooauu...

Bila dh siap, aku merempit pula ngan my niece p beli anak BENIH...Oleh sebab pamily ak sukew mkn lobak, bayam, bendi, lada aku pom rembat la anak benih itu...aku xsempat pom nk amek gambar...so, korunk cuba byagkan dlu ea mcm mn batas i...adakah loike lyk petani MODEN @ BAKAL petani moden..hikhikkk...



p/s:xsabar nk tggu proses TUMBESARAN baby2 i...

3 comments:

  1. bhahahahahha:D
    bagos2..
    balik ni nak kelik ade hasil..
    tanam la jagung skali..
    untung2 buleh wat jagung rebuhhh

    ReplyDelete
  2. bkn stakat jgg rebug mek..,
    popcorn pom blh kito uat...
    hahhh...

    ReplyDelete

feel free to drop some comments guys. tq:)