Sunday 31 July 2011

penuh dengan manusia

salam Ramadhan kareem ^_^
ari sabtu lepas aku planning nak jumpa ngan my schoolmate masa sekolah menengah dlu..dah lama kowt xjumpa diorang...hampir 2 tahun xbersua muka...sebelom ni, adew jew jenguk2 kat fb, say hye bye bye camtu je lah...so, memandangkan aku pon adew hal kat kl, aku pom setting tyme bagai ngan diorang nak jumpa...n alhamdulillah, kami berkesempatan untuk bertemu lagi....yani n ami...miss u a lot bebeh!!!!muahaahmuahah...

n u know what, masa kami jumpa, yani n ami told that i'm so kurus...on diet kah???aku just giving them a simple smiley n said::xda la..xmaen r on diet ni....(hahahaa), tapi seyesly badan aku ni sebenarnya mudah n cepat naek TAPI agak susah nak turun....waaaa...masa aku sekolah menengah dulu memang aku agak chubby sket la...lately ni jew aku rasa badan aku sedikit menurun...satu lagi fakta, kalau aku dok kat kampung, aku memang kurang makan nasi..kadang-kadang xrasa pon macam nak makan nasik...tapi, kalo tekak aku nak makan nasik kol 1 or 2 pagi, aku belasah ja..xkesah lah orang nak kata apa pon...heeee...itulah aku...

kami bertiga pom jalan-jalanlah menuju ke sogo...struggle jugak sebab jalan TAR masa tuu penuh dengan manusia yang entah dari mana datangnya...sampai ja depan pintu sogo, adew 2 orang pengawal say::tunjukkan kad sogo, maybank kredit kad, baru boleh masuk...wak lu...dah jaoh kami berjalan sampai sini baru nak halau kami...kami pom dengan penuh kekeciwaan blah dari situ...skali lagi terpaksa bersesak sesak dengan lautan manusia yang membanjiri kawasan pasar malam jalan TAR, padahal jam baru pukul 1...motip kau bukak kedai awal...huuhhh...niat sebenar aku nak cari baju raya pon terbengkalai...spoil mood betoi lah!!!so, kami pom plan terus jew balik...ami n yani, gonna miss u dear...hope dapat jumpa kamoo lagi....kami pun memilih haluan masing-masing...
                             bersama yani
                               bersama ami
                      hati gumbira sebab beli beg baru...
              mamat disebelah hanya ilusi semata-mata...
                                         it's me

sampai ja kat kaunter tiket, sekali lagi penuh dengan lautan manusia..naseb baek la aku ni bijak beli tiket awal..kalo x, maounye aku beratur panjang...sesampainya aku kat rumah, siap dok landing, akak aku
kata suami dia nak belanja makan chicken chop sempena nak puase...hoooyeeehhh...

kami pom keluar...sekali lagi penuh dengan lautan kereta pulak...jalan kat dataran merdeka tutup upewnye sebab agung nak mai sempena sambutan Hari Pahlawan...sampai kat sana, aduh, parking pulak penuh...terpaksa la park jauh sket..tapi xpa, demi chicken chop..hehhehe...sampai sana...meja xdak kosong pulak....ramainye orang...terpaksa tunggu supaya cepat2 yang dah makan bangun...

alhamdulillah...dapat jugak meja setelah lama menunggu...owang nak amek order pulak xdew...haiaishhh...pastu atas meja, gelas dan pinggan xterangkat....sabar jew lah...bila dah naek kematu punggung aku barulah pekerja terkial2 amek order...yang aku pulak ni, xboleh sabar dengan bersepah2 atas meja, aku pon bawa gelas kosong menuju ke tempat depa membasuh...bila aku dah letak, sowang mamat tuh berpaling n say  hahh???pelik kowt sebab customer yang angkat dan aku dengan slumber buat muka blur n terus blah dari situ...bila dikira-kira, xsampai pon 10 orang pekerja kat situ...kenapa lah boss kau tu xgajikan mat2 bangla angkat n cuci gelas n pinggan..kan senang...HATI PELANGGAN KENA JAGA beb!!!finally dapat jugak rasa chicken chop yang best itu..walaahaahh...nasihat aku kalau korunk nak pegi makan kedai ni HR chicken chop, make sure jam 5 petang korunk dah terpacak kat situ...yuhuuu...baru xbengkek hati korunk...

sekian dahulu kisah aku berkisarkan penuh dengan lautan manusia ^_^...
have a great day (",) dan selamat berpuasa untuk muslimin dan muslimat

1 comment:

  1. ahahhahahhah!! bkpow mu xtlg bsuh pnggan nyer? untung2 die hire mu keje masyuk jugak haha..
    oiii sdapnye la haiiii chicken chop:)

    ReplyDelete

feel free to drop some comments guys. tq:)